Redaktionell annons i DN

Att jag får se resultatet av mitt slit redan dagen efter lämning, det är ovanligt. Men här sitter jag med frukostkaffet och kikar på de redaktionella annonser jag precis tagit fram i samarbete med bostadsbolaget JM.

Uppdraget var att kommunicera JMs placering i den kundnöjdhetsundersökning, NKI för bostadsutvecklingsföretagen, som nyligen presenterades. JM valde att göra det på ett annorlunda sätt än med en traditionell megafonannons och jag är övertygad om att vår lösning med en redaktionellt utformad annonssida drog många läsares ögon till sig.

Det här var ett riktigt roligt uppdrag som jag fick av Content Marketing-stjärnorna på Baluba Branded Content. Lite kamikazevarning på grund av väldigt tajt tidplan, men så är det ju nästan alltid. Vi levererade i tid men missade nästan deadline ändå på grund av att mediebyrån – företaget som bokar annonser åt sina kunder – strulade.

Varför är det alltid mediebyrån? Varje gång? Va? 😉